Powered By Blogger

domenica 14 gennaio 2018

Rapsodia in agosto (reg. Akira Kurosawa -1991)



O FACCI DI NA PALAMA LAVURATA

O facci di na palma lavurata e
Diu ti fici a ttia tanta pulita
Nescisti chija notti risijata ti
Vojjiu beni chiù di la me vita
E ora bella ti vitti maritata
E lu nostru Signuri mu vi
iuta pe mmu faciti vui na
Lunga vita di paci e di
Saluti accompagnati e nu
Bellu futuru mu ndaviti
Mu vi voliti beni e mu v’amati.
Trimboli Rocco cl. 1943


RICORDI

Dui occhi e mi veni ravanti
Nu paisi nu pocu curiusu
Na finestra chi guarda a levanti
Na vineja chi vaji pagghjusu
A cummari ssettata javanti
Ca cunocchjia cu fusu e u tilaru
eu mi giru, mi votu fra tanti, mi ricordu quandu era cotraru
teni u mugnu la gnura Cuncetta
sciacqua i panni cu l’acqua e sapuni
cu ricama e cu faci a carzetta è ssettata supa o barcuni
sunnu cosi du tempu passatu
lapru l’occhji e non viju cchiù nenti
ca ora i cosi su tutti cangiati, rresta sulu nu bruttu prisenti”
Barbaro Giuseppe  cl. 1947

U CARCIRI”   

Pari ca catti u cielu e mi mpittau
Chistu chi staju passandu u sapi sulu Diu
Ma puru Diu ora mi bbandunau
Cu sti penseri sugnu ancora eu
Senti u cori mei chi staci mali
Pacchì i sti porti si sperdiru i chjiavi
I porti du mpernu si lapriru
Jettaru i chjavi e cca intra mi rassaru
Quandu arbisci a matina                             
U cori meu si risbigghja e si lluntana
Sentu puru u trenu quandu passa
Si leva i soi penseri e i mei mi rassa
Penseri chi mi stannu cunsumandu
Pari ca finiu pa mia chistu mundu
Mundu salatu, dimmi, chi ti fici?
Notti e jornu non mu pigghju paci.
Paci trova sulu sta vita mia
Quandu tornu ammata ca famigghja mia
Perre Francesco cl. 1959



LI TURMENTI

“Stasira mi ritrovu a passijari
Nta chista ruga bella e profumata
Nu pocu i ventu e nu cielu stijatu
E na umbra esti chi balla nta la notti
E bonasira a vuistija lucenti
Di chistu cori nesciunu sti canti
Fustivu a causa di tanti turmenti
Chi scumpariru tutti ora cca vanti”
Perre Giuseppe  cl. 1981


U LINSITU

“A castagna nta carrigna
U perzicu nta prugna
U cerasu ca cumpagna
A nucara chi si vagna
Pruna e mendili cu cui voi
Fica e nescula cu li soi
Ogni cosa linzitata
Sempri a luna va guardata”
Papalia Francesco (cl. 1990)


PENI E DULURI

Eu chi ti guardava a lu passari
Nta ju scaluni mi facisti nnamurari
Mi facisti pigghjari di tantu amuri
Ma ora mi rassasti cu peni e duluri
Trimboli Giuseppe cl. 2000

La selezione delle poesie presentate durante l’ultimo convegno tenutosi a Platì il 13 agosto 2017 – e qui mi viene in aiuto il titolo del Maestro giapponese -  per come viene oggi riproposta la si può svolgere ad libitum, cosi come anche pensarla un continuum loop musicale: amore apre, amore chiude così come fanno eco i due cognomi posti in apertura e chiusura. Dentro possiamo ritrovare tutti li turmenti di un paese che ancora non ha trovato la sua pace come la sua strada. Le generazioni dei poeti non sono distanti tra di loro per cui riportano in vita il passato di una comunità vitale come qualsiasi altro place in world. 
Ovvio che qualsiasi traduzione sovrapposta porti alla scarnificazione del testo poetico, qui riproposto anche per i platioti nel mondo.

Nessun commento:

Posta un commento